Logo website headermettagline

Nieuws

scrumsmall

Agile en Scrum training voor Marketeers

Agile en Scrum in marketing: korte planningen, minimaal budget!

Marina van Zon – Bureau 'De Communicatie' in Almere: "Scrum en Agile voor marketeers training biedt voldoende handvaten en kennis om een succesvol project te gaan draaien volgens deze methode. Duidelijke uitleg, zinvolle oefeningen waardoor niet alleen het praktijkgevoel gestimuleerd wordt maar waardoor ook de interactie gestimuleerd wordt. Een grote aanrader voor marketing/communicatieadviseurs die met Scrum aan de slag willen." 

Geloofwaardigheid en voorspelbaarheid zijn grote obstakels in de huidige marketing. Niemand heeft bezwaren tegen investeren in een campagne waarvan je zeker weet dat het opbrengt. Iedereen wil wel betalen voor een lidmaatschap dat meer oplevert dan het kost.

Maar... nu het niet meer 'time of plenty' is, waarin de bomen tot de hemel groeien, moeten marketing campagnes betrouwbare resultaten opleveren. Moeten ze voorspelbaar zijn in uitkomst en kostprijs. Hoe kan een marketing project met bijna gegarandeerde zekerheid een optimaal resultaat opleveren?

Delight your customers!

Agile marketing kan het antwoord zijn. Agile is een businessfilosofie die uitgaat van actie, iteratie en verbetering. Uitgangspunt is dat iedereen graag koopt bij een bedrijf dat haar klanten verrast. Of bij een bedrijf dat uit eigen beweging meer doet dan gevraagd wordt. Dat levert wat de klant hoopt. Een bedrijf dat streeft naar 'delighting our customers'.

De Agile-gedachte is ook toepasbaar bij marketing. Zeker waar het om Scrum gaat. Binnen Agile is Scrum is de meest gebruikte vorm van projectmanagement. Door een marketing campagne te zien als project, kan de Scrum methode een verrassende aanpak en resultaat bieden.

Verrassing 

Met name de rol van de klant in een Scrum project is verrassend. Vanaf het begin wordt hij betrokken en is hij onderdeel van de interactie. Dus ook als een deel van de respons anders is dan gedacht, wordt de klant deelnemer in het bedenken van een aangepaste strategie. Hij maakt daardoor ook alle innovatieve ideeën van de teamleden mee en levert een actieve bijdrage.

Direct resultaat; korte planning, kleine budgetten

Klant en marketeer zien direct resultaat. Door de inzet van 'timeboxing' ontstaan korte planningen tegen relatief kleine budgetten. Er worden overzichtelijke stappen gemaakt. Indringende beslissingen genomen op precies het juiste moment.

Product Owner

Meer en meer Marketing Professionals komen in aanraking met Scrum, omdat ze worden benoemd tot Product Owner (een beleidsbepalende Agile rol in een team). En hoewel Product Ownership in naam lijkt op Product Development, is het niet hetzelfde. In de training wordt het verschil duidelijk gemaakt.

Training: 'Scrum en Agile voor Marketeers'

De training bevat voorbeelden uit de eigen praktijk en is opgezet als marketing campagne met als doel om samen een goed eindresultaat, groter bewustzijn en betere projecten te realiseren. De klant (de deelnemer dus) heeft evenveel te vertellen over het resultaat als de trainer. De cursus is opgezet met en voor deelnemers en sprekers uit de praktijk.

Voor wie?

De training is bedoeld voor alle marketeers en andere professionals uit de communicatie wereld die geïnteresseerd zijn in nieuwe vormen van Agile (project-) management. En daardoor natuurlijk ook voor je hele marketing-team.

Bij Agile gaat het immers om innovatief samenwerken. Daarom wordt dit nieuwe en innovatieve programma ook aangeboden door Creative Cooperation. In coöperatieve samenwerking tussen Creative Cooperation, LaSalle University, (Almere Campus) en Sentle Verandermanagement is een HBO- programma ontwikkeld op maat voor de Marketing en Communicatie proffesional. Trainer is Renze J. Klamer (Certified Scrum Master en Certified Product Owner, en Scrum Coach).

Gastsprekers

Tijdens de training komen diverse mensen uit de praktijk presenteren hoe Agile en Scrum in hun praktijk worden toegepast:

  • Hans van Bragt (SMP) – Marketing deskundige en bestuurslid lid van de Creative Cooperation;
  • Martin de Ruiter – Onderwijsdeskundige van Fundeon, over het gebruik van Scrum in een niet IT-proces.

Programma 2 daagse Training 'Agile en Scrum voor Marketeers'

Op twee dinsdagen worden deelnemers voorbereid op hun (toekomstige) rol als Scrum Master of Product Owner. De interactieve training is opgebouwd als Marketing Campagne vanaf concept tot uitvoering. Als afsluiting van elk deel wordt teruggekeken of er kan worden verbeterd. Helemaal volgens de Agile gedachte wordt er naar gestreefd om meer te realiseren dan u als deelnemer verwacht.

Wanneer:

  • Data worden begin 2015 bekend gemaakt. Zal worden gehouden in het voorjaar en najaar 2015.
  • Ook op verzoek mogelijk bij u in het bedrijf. 

Waar: Creative Cooperation, Creative Campus, Bolderweg 2 1332AT Almere.

Kosten: €1195,- (NIMA leden, leden van de Creative Cooperation en Creative Campus: € 795,-)

NIMA SMP punten: 10 PE

Aanmelden: U kunt zich door het formulier hieronder in te vullen aanmelden, via het NIMA PE programma of door een email te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Aanmelden Agile en Scrum training voor Marketeers

Voornaam(*)
Er is geen geldige voornaam ingevuld

Achternaam(*)
Er is geen geldige achternaam ingevuld

E-Mail(*)
Er is geen geldig E-Mail adres ingevuld

Opmerkingen
Ongeldige invoer

Spambeveiliging
De spam beveiliging is niet aangevinkt